Tractament trastorns de la son al centre de psicologia Canvis de Barcelona amb psicòlegs professionals

Teràpia psicològica per als trastorns de la son a Barcelona

Dormir és una necessitat vital, passem la major part de la nostra vida dormint ja que dormir prou és fonamental per al nostre benestar físic i mental. No tant la quantitat de temps que dormim sinó la qualitat del somni és la que determina les seves funcions reparadores permetent-nos rendir de manera òptima al llarg del dia.

Els trastorns del somni afecten els patrons normals del somni tant a adults com a nens i adolescents. Les causes que generen alteracions en el nostre ritme de somni són múltiples i constitueixen un dels problemes de salut més importants que afecten les societats modernes. Si dorms malament de forma continuada, la teva salut es ressent a nivell físic i mental.

En el centre de psicologia Canvis de Barcelona disposem d’un equip de psicòlegs professionals que t’ajudaran a dormir millor si sofreixes algun trastorn del somni. Els nostres psicòlegs estan especialitzats en diferents tipus d’alteracions del somni com:

  • Parasomnias del despertar: somnambulisme i terrors nocturns.
  • Parasomnias associades a la fase REM del somni: malsons.
  • Disomnias intrínseques: insomni (falta de somni), hipersomnia (excés de somni), MPP (trastorn per moviments periòdics de les cames), narcolèpsia, apnea.
  • Disomnias extrínseques: falta o mala higiene del somni, consum de substàncies que alteren el somni (fàrmacs, cafè, alcochol, tabac, drogues).
  • Alteracions del somni associades a altres malalties: depressió, ansietat, atacs de pànic, etc.

 

Sofrim un trastorn del somni quan de manera regular i prolongada tenim qualsevol tipus de dificultat a l’hora de dormir:

  • Dificultat per a agafar el son a l’hora de dormir.
  • Problemes per a mantenir un horari regular de somni
  • Conductes o comportaments inusuals durant el somni.
  • Dificultat per a mantenir-se adormit.
  • Dificultat per a romandre despert.

Si no existeix cap factor puntual que generi alguna d’aquestes alteracions de somni (defunció d’un familiar, pèrdua d’ocupació, problemes de parella, etc.), és important acudir a un psicòleg perquè mitjançant teràpia ens ajudi a recuperar un somni reparador i de qualitat per a mantenir un bon estat de salut física i mental.

En el nostre centre de psicologia de Barcelona, pots realitzar una primera entrevista gratuïta perquè un psicòleg professional avaluï el teu cas particular sense compromís.

Dormir és un estat fisiològic la funció del qual és la recuperació física i la reorganització mental. Quan dormir no resulta satisfactori o no ho fem de la manera adequada ens afecta diversos nivells: emocional, social, físic i cognitiu.

  • A nivell emocional dormir malament pot desencadenar canvis d’humor, irritabilitat, apatia, irritabilitat, etc.
  • A nivell cognitiu la falta o excés de somni provoca problemes de percepció, pèrdua de memòria, dèficit d’atenció, lentitud i falta de concentració.
  • A nivell físic els trastorns del somni generen cansament, fatiga, deterioració del sistema immunitari, falta de regulació metabòlica, envelliment prematur, etc.

Totes aquestes alteracions provocades per no descansar adequadament mentre dormim repercuteixen en les nostres relacions socials i el nostre rendiment a nivell laboral o escolar.

Si vols millorar la qualitat del teu somni i el seu efecte reparador els nostres psicòlegs poden ajudar-te, sol·licita una entrevista gratuïta per a avaluar el teu cas en el nostre centre de psicologia de Barcelona.

Tot adult necessita dormir entre 7 i 8 hores diàries per a reajustar-se física i mentalment. D’aquestes hores de somni dediquem:

  • El 5% a agafar el son.
  • El 50% a somni superficial.
  • Del 20 al 25% al somni profund. És el període en el qual el teu organisme es repara.
  • El 20% a la fase REM en la qual l’activitat cerebral és alta i somiem reajustant-nos emocionalment.

Des de la Societat Espanyola del Somni (SES) assenyalen que només hi ha un 1% de la població a la qual per genètica els basti amb dormir 5 hores diàries. Segons un estudi de l’Harvard Medical School, dormir menys de 5 hores diàries augmenta en un 15% el risc de mort per qualsevol causa.

Per part seva, dormir en excés podria ser un senyal d’alarma relacionada amb fallades en la salut basal. La Societat Espanyola del Sòl adverteix que dormir en excés augmenta en un 30% el risc de mort relacionada amb el sistema metabòlic, endocrí i immunològic.

Tant si dorms poc com si dorms massa et recomanem sol·licitar una primera entrevista d’avaluació del teu cas amb els psicòlegs experts en trastorns del somni del nostre centre de psicologia a Barcelona.

A totes les edats podem sofrir alteracions transitòries en els nostres cicles de somni que formen part de la nostra vida quotidiana. . L’origen dels trastorns del somni pot ser físic, psíquic o psicosomàtic. En moltes ocasions el nostre somni es veu afectat per imposar-nos ritmes no naturals a l’hora de dormir (torns laborals canviants o solapats, exàmens, etc.), malalties i/o consum de substàncies.

Mentre dormim, es descarrega l’estrès acumulat al llarg del dia afectant negativament sobre la quantitat i qualitat del somni. Generalment, les alteracions del somni deriven d’altres problemes i/o malalties que cursen amb algun trastorn del somni com un més dels seus símptomes.

Quan els problemes de somni es produeixen amb freqüència i de manera persistent és important acudir a un psicòleg especialista en trastorns del somni que ens ajudi a conèixer i treballar sobre els factors que afecten el nostre somni.

La teràpies cognitiu-conductual pretén modificar els mals hàbits i creences del somni. Aquestes teràpies han demostrat ser superiors al placebo, i les millores obtingudes respecte al somni es mantenen amb el temps, a diferència del resultat obtingut amb el tractament farmacològic, que perd eficàcia amb l’ús prolongat.

Els psicòlegs del centre de psicologia Canvis podem ajudar-te mitjançant teràpia a conèixer els factors, tant interns com externs, que afecten el teu cicle de somni i donar-te les pautes per a la reeixida consecució d’objectius per a millorar la seva qualitat i efecte reparador.

En la teràpia individual per al tractament dels trastorns del somni, el psicòleg també et proporcionarà tècniques de relaxació i respiració així com pautes per a millorar la higiene del somni que permeti una millora de l’estat de salut física i mental.

En el somni i la qualitat del mateix intervenen gran quantitat de factors. Les alteracions del somni poden ser conseqüència d’altres problemes psicològics, biològics o ambientals i, al seu torn, podrien ser l’origen de problemes anímics. Per a optimitzar els resultats del tractament psicològic els revisarem tots al detall en la teràpia.

El somni és una funció re-educable i podem crear una sèrie de condicions aptes perquè millori, així com modificar aquells costums i accions que estiguin perjudicant la seva qualitat per a fomentar la conciliació dels sistemes simpàtic i parasimpàtic que afavoreixen l’encadenament adequat dels estats d’activitat, vigília i somni.

En algunes ocasions l’orientació psico-educativa i portar una bona higiene del somni és suficient per a millorar la seva qualitat, mentre que en unes altres, és aconsellable implicar-se en un coneixement més profund a nivell personal, donant lloc a l’inici de la psicoteràpia per al maneig d’emocions, estrès, ansietat, depressió o l’acceptació de la malaltia que causa el trastorn del somni.

És essencial comptar amb l’ajuda del psicòleg adequat per a conèixer què ocorre i rebre la teràpia psicològica idònia per al trastorn del somni que afecta a cada persona. L’orientació i pautes proporcionades pels nostres psicòlegs contribuiran a millorar les alteracions del somni i la seva qualitat repercutint en una millora a nivell físic i mental.

En el centre de psicologia Canvis de Barcelona s’ofereix tant ajuda als afectats per trastorns del somni com a persones relacionades que poden sofrir-los indirectament: parella, fills, pares, etc.

El procés i els objectius de la teràpia per trastorns del somni del Centre de psicologia Canvis de Barcelona s’adapta a cada persona, situació i trastorn.

El psicòleg assignat avaluarà les dificultats que tens respecte al somni de forma personalitzada i individual.

De manera conjunta, es fixaran els objectius perquè millors el teu somni sense necessitat de medicació farmacològica.

Revisarem els teus hàbits de somni i entorn per a dormir donant-te pautes d’higiene del somni que millorin el procés de dormir i l’entorn en el qual dorms.

Identificarem i modificarem o eliminarem les conductes que ho dificulten.

T’ensenyarem tècniques per a afrontar l’estrès quotidià que interfereix en el teu descans.

Aprendràs a manejar els pensaments i emocions que interfereixen amb el fet de dormir ja sigui per a agafar el son, mantenir-se adormit o no dormir en excés.

T’ensenyarem tècniques de relaxació i/o respiració que propiciïn una bona qualitat del somni.

El temps que necessitem dormir varia entre els individus i generalment canvia a mesura que envellim. Factors com les estacions de l’any (més necessitat de somni a l’hivern i menys a l’estiu), els canvis fisiològics (adolescència o menopausa) i situacions de cansament també influeixen.

Aquestes són algunes recomanacions generalitzades de temps mitjà de somni diari segons els diferents rangs d’edat:

  • Nounats (edat de 0 a 3 mesos): han de dormir entre 14 i 17 hores diàries, es considera acceptable que dormin un mínim de e 11 a 13 hores. Un nounat no ha de dormir més de 18 hores a dia.
  • Bebès amb edat compresa entre els 4 i els 11 mesos: el temps de somni diari hauria d’estar entre les 12 i 15 hores. No hauria de ser inferior a 11-13 hores, ni superar les 16-18 hores.
  • Nens petits d’1 a 2 anys d’edat: es recomana que dormin diàriament entre 11 i 14 hores. Els nens de 12 a 24 mesos no haurien de dormir menys de 9 hores ni excedir les 15 o 16 hores.
  • Nens en edat preescolar entre els 3 i 5 anys: el seu temps de somni se situa entre les 10 i les 13 hores diàries. No haurien de dormir menys de 7 hores ni excedir les 12 hores al dia.
  • Nens en edat escolar entre els 6 i els 13 anys: en aquest cicle de la infància novament s’escurcen els trams de somni sent el més idoni un interval entre les 9 i les 11 hores diàries.
  • Adolescents des dels 14 fins als 17 anys: necessiten dormir de 8.5 a 10 hores al dia.
  • Adults de 18 i 64 anys haurien de dormir de 7 a 9 hores.
  • Persones majors de 65 anys: en aquesta etapa de la vida la qualitat del somni es veu reduïda de forma generalitzada i es redueix lleument el temps de somni diari a un interval entre les 7 i les 8 hores.
Primera consulta gratis amb els nostres Psicòlegs a Barcelona per al tractament dels trastorns de la son

Sol·licitar informació:

Tractament trastorns de la son

Nom i cognoms (*)

Email (*)

Telèfon

Missatge

He llegit i accepto la Política de privacitat

Psicòlegs de Barcelona amb descomptes, ajuts i subvencions per a aturats, estudiants, opositors, jubilats, pensionistes, vidus, etc.

En Canvis, a més de facilitar de forma gratuïta un primer contacte amb un psicòleg a Barcelona disposem d’un programa de subvencions facilitar l’accés a diferents modalitats de teràpia a honoraris reduïts.

El programa de tractaments psicològics subvencionats del nostre centre de psicologia accessible per: