Eines per a controlar l’ansietat i l’estrès

Els problemes d’ansietat i estrès representen un dels problemes de salut mental més freqüents en la nostra societat. Habitualment ens veiem exposats a situacions que poden desencadenar un estat d’estrès i ansietat que poden afectar la nostra vida en major o menor grau.

En el taller s’explicaran i es realitzaran exercicis d’una sèrie d’eines que permeten detectar els símptomes i adquirir una sèrie tècniques que permetin gestionar i controlar l’estrès i l’ansietat. Mantenir a ratlla a l’estrès i l’ansietat ens permetrà exercir millor les nostres tasques diàries i millorar la nostra qualitat de vida.

La metodologia del taller per al control i la gestió de l’estrès i l’ansietat és teoricopràctica, es realitzarà l’explicació teòrica dels conceptes fonamentals en combinació amb exercicis vivencials dinàmics.

Objectius del taller

  • Detectar els símptomes de l’estrès i/o l’ansietat.
  • Aprendre a percebre de manera adaptativa les situacions que ens generen estrès o ansietat.
  • Augmentar els nostres recursos que permeti promoure el maneig de l’ansietat o l’estrès.
  • Reduir el malestar que pugui provocar sofrir d’ansietat o estrès en els diferents entorns.
  • Adquirir i aprendre a utilitzar tècniques de resolució de problemes, tècniques de relaxació i respiració.

Taller presencial de tècniques per controlar i gestionar l'estrès i l'ansietat a Barcelona

Programa del taller

  1. Estrès i ansietat: què són, causes, tipus de resposta i conseqüències
    • Què és la por? L’ansietat? I l’estrès?
    • Causes de l’estrès i detectar els diferents estressors.
    • Quins són els diferents nivells de resposta?
    • L’estrès i efectes negatius que pugui tenir en la nostra salut.
    • Estrès i ansietat laboral.
    • Conseqüències de l’estrès i l’ansietat.
  2. Tècniques cognitives per a gestionar l’ansietat i l’estrès:
    • Reestructuració cognitiva. Aprendre a detectar aquelles creences que generen ansietat i són irracionals.
    • Aprendre a substituir-les per altres més adaptatives.
    • Tècnica de dessensibilització sistemàtica.
    • Maneres d’autocontrol sobre pensaments generadors d’ansietat.
  3. Tècniques conductuals per a millorar i controlar l’ansietat i l’estrès.
    • Tècniques de programació conductual i assajos conductuals.
    • Habilitats socials i comunicació assertiva.
    • Entrenament en solució de problemes.
    • Tècniques d’autocontrol i gestió del temps en diferents tasques.
  4. Entrenament en tècniques de relaxació i respiració:
    • Maneres de relaxació física.
    • Tècniques de respiració.
    • Relaxació muscular progressiva.
    • Introducció al Mindfulness.
  5. Prevenir l’ansietat i l’estrès:
    • Com portar un estil de vida saludable?
    • Com obtenir major salut psicològica?
    • Hàbits saludables: exercici físic i alimentació equilibrada.
    • Aprendre a canviar el focus d’atenció en les diferents situacions de la vida diària.
    • Promoure el suport social per a la seva superació.

Informació del taller

Imparteix el curs: Marta Tena Miranda. Psicòloga clínica i Psicopedagoga. Nombre col·legiada 16442.
Lloc del taller: Canvis Centre de Psicologia. C / Balmes 104, principal 2a. 08008 Barcelona

Actualment, a causa de la crisi sanitària derivada de la pandèmia de l’coronavirus, realitzarem el taller per controlar i gestionar l’estrès i l’ansietat amb metodologia online mitjançant zoom. Pots consultar totes les dades relatives a l’taller online per controlar i gestionar l’estrès i l’ansietat AQUÍ.

Inscriu-te al taller

Nom i cognoms (*)

Email (*)

Telèfon

Missatge

He llegit i accepto la Política de privacitat